• חפשו אותנו גם ב:
חלומותיהם החדשים
דיגיטלי
30
39.00
הצצה בספר

מתאים לקריאה ב:

אפליקציית הליקון בלבד

חלומותיהם החדשים

מחבר:
הוצאה: עם עובד

כשגדעון שֹורק פרש מהמוסד אחרי שנים ארוכות של פעילות חשאית רבת־עלילות הוא לא תיאר לו שדווקא אז ייקלע לתסבוכת שתעורר הדים בארץ ובחו"ל. כל מבוקשו היה להגשים משאלה ישנה – לכתוב רומן על ימי החרדה של אל־עלמיין, כשאיום הפלישה הנאצית ריחף מעל היישוב היהודי בארץ ישראל.
לצורך הכתיבה נעזר גדעון באלמה וֶבֶּר, סופרת חכמת לב ושנונה שהרומן הראשון שלה היה מיד עם הופעתו לרב־מכר. החיזור ההדדי המתפתח ביניהם, הנע בין חשיפת נסתרות העבר לגילוי רזי הכתיבה, מביא אותם אל מחוזות מפתיעים שלא חלמו עליהם, מעמת אותם מחדש עם פרקי חיים שהדחיקו ומשנה את תמונת עולמם.

חיים באר

חיים באר

חיים באר נולד בירושלים ב-1945 וגדל בבית דתי. הוא סיים את שירותו הצבאי ברבנות הצבאית ובמערכת כתב העת "מחניים" כשבמקביל עבד כמגיה בעיתון "דבר". היה עורך בהוצאת עם עובד. לצד הפעילות המו"לית הענפה היה באר עיתונאי פעיל. משנת 1963 ואילך פרסם באופן שוטף כשבע-מאות רשימות ומאמרים בנושאי ספרות, תרבות, חברה והיסטוריה של ארץ ישראל. בשנים 1981–1992 שימש חבר מערכת העיתון "דבר" ופרסם בקביעות מדור קבוע ב"דבר השבוע". באר שימש כמרצה באקדמיה לאמנות בצלאל (בשנת 1988), כמרצה בחוג לתולדות עם ישראל באוניברסיטת חיפה (1988-1987), כמרצה אורח בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית בירושלים (1999) ובחוג לספרות עברית באוניברסיטת תל אביב (2000), כפרופ' אורח לספרות עברית ב-JTS, ניו יורק (2004) ובמוסדות אקדמיים נוספים. בשנת 2000 מונה לפרופסור חבר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הוא מלמד במחלקה לספרות ומשנת 2011 מופקד על הקתדרה ללימודי יידיש על שם אנה והארי זינגר באוניברסיטה.‏

ספרים נוספים שיכולים לעניין אותך

ביקורות

יוני ליבנה 21-03-2014

חיים באר, חלומותיהם החדשים, ידיעות אחרונות, שבעה לילות (מיטת סדום)

תמיד משתלם לקרוא את חיים באר. ההנחה הזאת, והמסקנה החוזרת בסוף הקריאה ברומן החדש שלו, היא לא רק תוצר של עידן שלא מפריד בין ספרות ומסחר. אם מותר להגזים – הספרות של באר היא מין תא מודרני־עתיק של טקסטים גנוזים, שכמעט כל ערך אנציקלופדי ותרבותי מוצא בו ביטוי. מערכת עיכול שכולה ממולאת כתבים. 'חלומותיהם החדשים' נתון במסגרת של ספרות יפה, אבל הוא מתודלק בכתיבה תחקירית־עיתונאית, בכתיבה כמו היסטוריונית וכתיבה עיונית. במידה רבה, אפשר להתייחס לרומן החדש כדיאלוג שנושא החקירה שלו הוא הדחף לקרוא ולכתוב. ואולי גם הפחד מהחיים שהדחף הזה מסתיר.

קישור למקור

פרטים אודות הספר